خلوت دل

دل نوشته های من

خلوت دل

دل نوشته های من

سلام به دوستان
از این که وقت می گذارید ووبلاگ من را می خوانید خرسندم
لطفا با ارائه نظرتان مرا راهنمایی کنید
خواهشا از کپی برداری بدون ذکر نویسنده (که در زیر هرمطلب ذکر می شود)خودداری نمایید.
باتشکر مدیریت وبلاگ

آخرین نظرات
  • ۲۰ خرداد ۹۶، ۱۱:۱۳ - سام نجفی نیا
    ++
  • ۸ خرداد ۹۶، ۱۲:۳۱ - سام نجفی نیا
    عالی

ریاضی دریای بی کرانی است که من بر ساحل آن ایستاده بودم و ان را چه ساکت و آرام می دیدم.

بوی گلهای x و y مرا مدهوش کردند , بر شیب خطی سر خوردم و درون این دریای به ظاهر آرام خزیدم.

ریاضی دریا را فضای سه بعدی ساخته است که من با محورهایش از یک نقطه به نقطه ی دیگر کوچ می کنم.

گاهی تا حد منفی بینهایت به قعر دریا می روم و گاهی تا مثبت بینهایت به کرانها می رسم اما دوباره بر می گردم.

بر توابع نوسانی سوارم و راه را پیش می برم. بر روی دایره مثلثاتی می پیچم تا سرم گیج می رود

از ناخالصیهایم جزء صحیح گرفته می شود و باز دوباره به راه ادامه می دهم.

گاه می افتم و مجانب افقی می شوم اما با دوران نود درجه قائم می شوم.

در گوشه و کنار دریا می جویم و صدفهایی راکه مجهولات دستگاه می نامند می یابم خنده ای بر لب می گذارم و آنان را بر می دارم.

در مقابل گاهی اوقات به 0/0 یا بینهایت _ بینهایت بر می خورم.زندگی در کامم تلخ می شود اما پس از چندی از ابهامات فاکتور می گیرم و دوباره بر منوال گذشته پیش می روم.

"می روم اما نمی پرسم زخویش . . . 

                        ره کجا . . . ؟

                                 منزل کجا . . . ؟

                                      مقصود چیست . . . ؟"

تا بالاخره اینکه رفتارهای نا شایست مرا در داخل قدر مطلق مثبت نموده و مرا به ساحل رسانیدند.

اما نه ساحل حقیقی یک ساحل مجازی. چرا که ریاضی ساحل ندارد و من به تمام پستی و بلندیهای این دریا عشق می ورزم.

زیرا در این دریای بی ساحل خوبیها جمع می شود و بدیها تفریق 

خوشیها ضرب می شود و نا خوشیها تقسیم

عشقها به توان می رسد و از نفرتها جذر گرفته می شود.

پس اینک با عشقی بی حد خود را درون این دریا رها می کنم و دوباره . . .

                                                         م.غریب



پ.ن: ریاضی چیست؟(2) برای اولین بار در ادامه مطلب ریاضی چیست؟ و برای استحکام بخشیدن علاقه به ریاضی در ذهن  م.غریب  شکل گرفت.

غریب منتظر

م.غریب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی